Legendarul taxi negru londonez (London Black Cab) ar putea avea parte de ultimele zile de viaţă. Manganese Bronze Holdings, firma care produce taximetrul, a intrat în procedura de insolvenţă din cauză că nu a reuşit să-şi asigure fonduri în urma unui recall pentru ultimul model, TX4.
Rechemarea în service a modelelor din ultima generaţie a taxiului negru a avut ca scop repararea sau schimbarea casetei de direcţie, care se putea bloca.
În 2006, chinezii de la Geely au cumpărat 20% din Manganese Bronze Holdings, iar acum, englezii nu au reuşit să primească de la Geely banii necesari pentru a-şi continua activitatea, astfel că au intrat în procedura de insolvenţă.
Sigur, asta nu înseamnă că firma va dispărea sau că taxiul londonez nu se va mai fabrica, ci reprezintă începutul sfârşitului pentru un simbol britanic.
După tranzacţia din 2006, majoritatea pieselor taxiului sunt construite în China, iar apoi sunt trimise în Marea Britanie pentru a fi puse cap la cap. Adică taximetrul negru londonez, construit şi asamblat în Anglia, a ajuns să fie taximetrul chinezesc asamblat în Marea Britanie.
Monopolul taxiului londonez a început să se zdruncine înainte de vânzarea către chinezi. Mercedes-Benz a creat un taxi bazat pe monovolumul Vito care i-a atras pe taximetrişti cu dotări precum direcţia pe ambele punţi, aer condiţionat, senzori de parcare, scări electrice şi uşi care se deschid şi închid electric. Mai mult, când germanii au lansat taxiul lor în Londra, au oferit o garanţie de trei ani şi 150.000 de mile (241.401 km), care a contribuit cu siguranţă la creşterea cotei pe piaţa metropolitană până la 40%.
Şi nu doar Mercedes-Benz vrea o parte din piaţa taxiurilor londoneze. După ce au reuşit să semneze un contract cu comisia de taxiuri din New York pentru a înlocui o mare parte din flota de taximetre newyorkeze, japonezii de la Nissan vor intra şi pe piaţa britanică, din 2014, cu monovolumul NV200. Dar, spre deosebire de un Mercedes Vito, care costă în jur de 42.000 de lire sterline, cu aproximativ 10.000 de lire mai mult decât un taxi londonez clasic, japonezii promit că taxiul lor va costa mai puţin decât taximetrul anglo-chinez, adică în jur de 30.000 de lire sterline.
Cu un consum de combustibil de doar 4,4 l/100 km, cu aproape 2 l/100 km mai mic decât al taxiurilor londoneze clasice, şi cu un portbagaj de 600 de litri, cu 163 de litri mai mare decât al taximetrelor negre londoneze, Nissan vine cu un concurent important.
Mai mult, chinezii de la BYD au semnat deja un memorandum pentru a construi prima flotă de taxiuri electrice londoneze pentru firma de taximetrie Greentomatocars. Cele 50 de exemplare ale modelului e6 vor intra în exploatare la mijlocul anului viitor şi sunt propulsate de câte un motor electric care dezvoltă în jur de 100 de cai-putere. Când bateriile sunt încărcate complet, taxiul electric va avea o autonomie maximă de aproape 300 de kilometri.
Astfel, dacă Manganese Bronze Holdings nu răspunde cu un model nou, care să fie destul de modern pentru a se bate cu concurenţii propuşi de Mercedes-Benz şi Nissan, clasicul taximetru negru londonez ar putea fi văzut din ce în ce mai rar pe străzile capitalei Marii Britanii.